понеділок, 20 січня 2014 р.

Людина - сама творець свого здоров'я!

Зустрічаючись чи розлучаючись з близькими і дорогими нам людьми, ми бажаємо їм міцного здоров'я, оскільки це основна умова і запорука повноцінного і щасливого життя. Добре здоров'я, яке людина розумно береже і зміцнює, забезпечує їй довге та активне життя.

Здоров'я людини на 50 % залежить від неї самої, тобто від того способу життя, який вона веде!

Охорона власного здоров’я – це безпосередній обов’язок кожного, він не вправі перекладати неї на навколишнім. Адже нерідко буває й так, що людина неправильним способом життя, шкідливими звичками, гіподинамією, переїданням уже до 20-30 років доводить себе до катастрофічного стану й лише тоді згадує про медицину.

Як би зробленої не була медицина, вона не може позбавити кожного від всіх хвороб. Людина – сам творець свого здоров’я, за яке треба боротися. З раннього віку необхідно вести активний спосіб життя, гартуватися, займатися фізкультурою й спортом, дотримувати правил особистої гігієни, – словом, домагатися розумними шляхами справжньої гармонії здоров’я.

Здоров’я – це перша й найважливіша потреба людини, що визначає здатність його до праці й особистіості, що забезпечує гармонійний розвиток. Воно є найважливішою передумовою до пізнання навколишнього світу, до самоствердження й щастя людини. Активне довге життя – це важливий доданок людського фактора.

Здоровий спосіб життя (ЗОЖ) – це спосіб життя, заснований на принципах моральності, раціонально організований, активний, трудовий, що гартує й, у той же час, що захищає від несприятливих впливів навколишнього середовища, що дозволяє до глибокої старості зберігати моральне, психічне й фізичне здоров’я.

По визначенню Всесвітньої організації охорони здоров’я (B03) "здоров’я цей стан фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних дефектів".

Здоровий спосіб життя містить у собі наступні основні елементи: плідна праця, раціональний режим праці й відпочинку, викорінювання шкідливих звичок, оптимальний руховий режим, особисту гігієну, загартовування, раціональне харчування й т. п.

1) Плідна праця – важливий елемент здорового способу життя. На здоров’я людини впливають біологічні й соціальні фактори, головним з яких є праця.

2) Раціональний режим праці й відпочинку – необхідний елемент здорового способу життя. При правильному й строго дотримуваному режимі виробляється чіткий і необхідний ритм функціонування організму, що створює оптимальні умови для роботи й відпочинку й тим самим сприяє зміцненню здоров’я, поліпшенню працездатності й підвищенню продуктивності праці.

3) Наступною ланкою здорового способу життя є викорінювання шкідливих звичок (паління, алкоголь, наркотики) . Ці порушники здоров’я є причиною багатьох захворювань, різко ськорочують тривалість життя, знижують працездатність, згубно відбиваються на здоров’я підростаючого покоління й на здоров’я майбутніх дітей.

А) Дуже багато з людей починають своє оздоровлення з відмови від паління, що вважається однієї із самих небезпечних звичок сучасної людини. Недарма медики вважають, що з палінням безпосередньо зв’язані самі серйозні хвороби серця, посудин, легенів. Паління не тільки підточує здоров’я, але й забирає сили в самому буквальному значенні. Як установили радянські фахівці, через 5-9 мінут після викурювання однієї тільки сигарети муськульна сила знижується на 15%, спортсмени знають це по досвіду й тому, як правило, не курять. Аж ніяк не стимулює паління й розумову діяльність. Навпаки, експеримент показав, що тільки через паління знижується точність виконання тесту, сприйняття навчального матеріалу. Курець вдихає не всі шкідливі речовини, що перебувають у тютюновому димі, – біля половини дістається тим, хто перебуває поруч із ними. Не випадково, що в родинах курців діти хворіють на респіраторні захворювання набагато частіше, ніж у родинах, де ніхто не курить. Паління є частою причиною виникнення пухлин порожнини рота, гортані, бронхів і легенів. Постійне й тривале паління приводить до передчасного старіння. Порушення харчування тканин киснем, спазм дрібних посудин роблять характерної зовнішність курця (жовтуватий відтінок білків око, шкіри, передчасне зів’янення) , а зміна слизуватих оболонок дихальних шляхів впливає на його голос (втрата дзвінкості, знижений тембр, хрипкість) .

Дія нікотину особливо небезпечно в певні періоди життя – юність, старечий вік, коли навіть слабка збудлива дія порушує нервову регуляцію. Особливо шкідливий нікотин вагітним, тому що приводить до народження слабких, з низькою вагою дітей, і жінкам, що годують, тому що підвищує захворюваність і смертність дітей у перші роки життя.

Б) Наступне непросте завдання – подолання пияцтва й алкоголізму. Установлено, що алкоголізм діє руйнуюче на всі системи й органи людини. У результаті систематичного споживання алкоголю розвивається симтомокомплекс хворобливої пристрасті до нього: – втрата почуття міри й контролю над кількістю споживаного алкоголю; – порушення діяльності центральної й периферичної нервової системи (психози, неврити й т. п.) і функцій внутрішніх органів.

Немає коментарів:

Дописати коментар